Reageer op: Het handwerk

Welkom Forums Het handwerk Reageer op: Het handwerk

Coverl@dy2
Bijdrager

Mijn haakwerkjes zijn meestal in amigurumi-stijl, dwz nooit meer dan 8 steken in opbouw van een body, als je dat onder de knie hebt (is niet moeilijk) kan je dat ook gedachteloos haken …..Meestal heb ik een Joetjoep filmpje of docy op staan, tellen, Engels luisteren en haken gaan in één moeite door ….
Wanneer ik onzeker ben over het aantal steken, tel ik nog een keer op het scherm, en in het haakwerk plaats ik dan markeerders …..ik schrijf het patroontje altijd over, in mijn eigen vorm, en streep een toer af als ik die gehaakt heb ….

Mijn eerste breiwerk was een trui, voor toen nog echtgenoot, in 3 kleuren: kobalt, geel en zwart …..stond hem leuk …..Mijn tweede breiwerk was voor mezelf, ook een trui …. deze keer met 6 bollen: zwart wit grijs en 3 tinten roze …..stond ook leuk!
Daarna heb ik nooit meer iets gebreid ….

Ik heb een poosje geleden 3 pakken Fenna gekocht, als ik een leuke sjaal of stola voorbij zie komen, neem ik het over in een bestand, zodat ik het kan terugvinden wanneer ik dat wil gaan haken …..15 bollen, daar moet toch wel wat moois uit kunnen komen? Het is alleen zo jammer dat Fenna lastig uithaalt …..