Reageer op: Huisdieren

Welkom Forums Huisdieren Reageer op: Huisdieren

pientje
Bijdrager

Een van de mooie dingen van dieren is dat wat je samen hebt altijd blijft groeien. Kijk nou naar Polle : nog geen jaar geleden zat hij vrijwel dag en nacht in een donkere kast, nu hoort hij er helemaal bij. Ligt samen met de hondjes bij mij op bed, bemoeit zich als een echte poes met naai- en borduurwerk en wandelt -weliswaar op z’n quivive, maar toch- ook overdag door ’t hele huis.

Ik heb er ook ooit een gehad, onze Sammy, die in ’t begin verschrikkelijk bang was voor mensen – had op jonge leeftijd meer dan een jaar in een leeg huis gewoond, waar de buren ‘m eten gaven maar waar hij verder geen mens zag. Het eerste contact dat hij legde was met mijn middelste zoon, degene met de grootste sociale beperking. Die mocht ‘m, vanuit zijn bed, met uitgestrekte arm heel even voorzichtig aanraken. Diezelfde Sammy werd ’n jaar of tien later benoemd tot Eerste Schootzitter, een titel die wij toekenden aan een poes die je schoot al had gevonden voor je goed en wel zat, en die bovendien gedurende elke bezigheid bleef zitten zolang je ‘m er niet af duwde…