Reageer op: Dagboek van Coverlady

Welkom Forums Dagboek van Coverlady Reageer op: Dagboek van Coverlady

Coverl@dy2
Bijdrager

Dank je wel, Habets. Zus ontving foto’s en een filmpje van de verjaardag. Hij vierde het niet in Nederland …..

Vandaag is dan weer zo’n gedenk-dag …..de verjaardag van vader …..als hij was blijven leven, was 83 helemaal niet zo uitzonderlijk ……. maar hij mocht maar 51 jaar worden …..
Dat vond ik moeilijk toen ik zelf 51 werd, ik was heel blij toen dat jaar om was …..
Zus kreeg twee zoons, ik een dochter ….ze schelen steeds twee jaar, met dochter tussen de zoons van zus in …..
Vader heeft nooit meegemaakt wat “opa zijn” was …..Mijn dochter heeft nooit opa’s gehad, de vader van mijn ex-man overleed ook op 51=jarige leeftijd, 9 jaar voordat ik mijn ex-man leerde kennen …..
Na meer dan 30 jaar vervagen gebeurtenissen wel, er is geen opa, we weten niet beter . . . . maar 25 augustus blijft wel de geboortedag van vader ….. en oudste zoon van zus heeft geen geboortedatum met bagage …..ook al scheelt het maar 24 uur, dat is hem gelukkig bespaard gebleven ……zus werd geboren op de datum van overlijden van opa aan moeders-kant …..daar lag 20 jaar tussen maar onze moeder moest dat altijd bijzonder benadrukken …..misschien ook omdat zij nog maar 6 jaar was toen haar vader overleed …..ook hij mocht niet oud worden …..33 jaar …..oorlogsslachtoffer (6 weken na de oorlog overleed hij, bij opruimen munitie van de Duitsers) …….

Wanneer je, zoals ik, een datum-tic hebt, blijven die datums ook altijd door je hoofd spoken …..hoe zou het geweest zijn als die vaders/opa’s wel waren blijven leven?
Daar zullen we nooit antwoord op krijgen . . . .