Reageer op: Dagboek van Coverlady

Welkom Forums Dagboek van Coverlady Reageer op: Dagboek van Coverlady

Coverl@dy2
Bijdrager

Vanmiddag bij kattenknuf dacht ik even dat ik dubbel zag, zondag had ik één heel grote langharige kater, vandaag waren het er 2. Die eerste liet zich zondag niet aanhalen, vanmiddag kon ik wel met kittenborsteltje op zijn kop borstelen ….
De nieuwe grote langharige was iets anders van kleur, maar als je snel keek leken ze genoeg op elkaar …..Hij lag op de keuken, en ik vroeg hem om naar beneden op het aanrecht te komen …..dat deed hij keurig langs het ronde raam en met een sprong stond hij bij me op het aanrecht …..
Toen zag ik, dat hij behoorlijk in de knoop zat, hij was al zeker 2 weken niet geborsteld vermoedde ik …..hij had 3 vervilte klitten, daar kon ik weinig mee, maar gaandeweg het borstelen kreeg ik er één los …..Deze prachtige reus liet zich wel borstelen, hij ging er mooi voor zitten ….. ik kreeg er naar verhouding niet zo veel haar vanaf, maar hij zag er een stuk toonbaarder uit …..alleen vond hij het niet goed dat ik zijn buik wilde borstelen ….
De bovenkant en zijn borst en poten waren netjes genoeg …..dat was dus weer een mooie klus ….ik geniet er altijd van om zo’n beestje mooier te maken ……..
En bij de kortharigen, de h-t-k’s, was poesje dat zondag in mijn nek kroop veel terughoudender, terwijl één die zondag schuw was, elke stap zette die ik ook zette ….ging ik even achterin het buitenverblijf, ging zij op mijn stoel liggen tot ik terugkwam …..
In de kamer naast me waren er 2 rood-witte, katers ook. Die zijn normaal gesproken
altijd kalm maar waren nu aan het grommen en blazen…..Bij mij was er ook een rood-witte, die nogal fel uit de hoek kwam …..daar probeer ik dan niets mee …..
Over de hele middag ben ik tevreden, de temperatuur viel mee, al was de lucht wel raar, ik heb nog een paar spatten gevoeld maar we bleven wel buiten koffiepauze doen ……Ik heb het iets langer volgehouden dan de afgelopen 2 weken, toen moest ik na een uurtje alweer naar huis ….ook weer iets om tevreden over te zijn …..