Reageer op: Het handwerk

Welkom Forums Het handwerk Reageer op: Het handwerk

Coverl@dy2
Bijdrager

Het hondje vordert al aardig …..de poten zitten aan de romp, de staart zit ook goed …..dat is niet helemaal de volgorde van het patroon, maar ik kwam er niet uit met de achterpoten …..bedacht, dat als ik de staart er aan had gezet, ik makkelijker kon zien waar de poten moesten komen …..dat deel ging goed …..

Ik moet nu nog de kop uithalen, want verkeerde kant gekozen voor gezicht …..als dat verbeterd is moeten de oren nog aan kop, of zal ik dat maar doen als kop op romp is gezet? Het is zoeken naar waar alle onderdelen aan elkaar moeten, ik wil niet weer een
haakwerkje aan mijn hulp meegeven om in elkaar te zetten …..zij moet ook een haakwerk voor zichzelf kunnen doen …..zij haakt graag groter, poncho’s en stola’s en vesten, dat idee …..

De oren zien er mooi uit op foto bij patroon, ze zijn met een draai op koppie geplaatst . . . . ik hoop dat ik dat ook voor elkaar kan krijgen, ben bang dat mijn strakke haak-stijl deze oren niet goed krijgt ….. anders doe ik het maar gewoon zoalsde voorpoten, dicht haken met vasten, dan heb je nog maar één laag over om oren aan koppie te zetten …..

De pootjes staan ook nog te wijd uit, dat ga ik oplossen met een steekje tussen voor en achterpoten en een steekje tussen romp en voorpoten …..dan kan je het beestje niet meer “openvouwen” maar het is toch al bedoeld als een hondje dat op zijn bips zit ……

Ik leg mezelf ook geen deadline meer op, wanneer ik er zin in heb kan ik het werkje
oppakken ….maar nu het voltooien nadert, heb ik wat meer zin in het werkje dan aan het begin …..