Reageer op: Huisdieren

Welkom Forums Huisdieren Reageer op: Huisdieren

pientje
Bijdrager

Weer ’n klein huiselijk drama hier vanochtend. Omdat ’t me zo aan ’t hart gaat dat de konijntjes na de vakantie weer terug in hun kleine hok moeten wilde ik ’t tòch nog ‘ns proberen : gistermiddag terwijl ik in de tuin bezig was ’t poortje tussen de twee rengedeeltes opengezet. Dat ging goed in zoverre dat de kippen en de konijnen meest op hun eigen plek bleven. De nijntjes brachten een kort bezoek aan ’t kippendeel, molesteerden daar gauw even m’n krentenboompje maar gingen daarna gezellig samen op hun eigen hokje liggen en taalden niet meer naar gebiedsuitbreiding.

Deurtje dus maar open laten staan, en vanochtend constateerde ik met huppelend hart dat Koosje in de konijnenren rondscharrelde. Te vroeg gejuicht echter : de dotjes zaten nog aan de andere kant en begonnen steeds harder om hun moeder te piepen. Maar de nijnen zaten tussen moeder en kroost in, en geen van beiden durfden langs hen heen. Heb Koosje dus maar opgepakt en naar de kippenren gedragen. Poortje weer dichtgedaan, plan voor definitieve konijnenwoonst nu ècht van tafel…