Reageer op: Huisdieren

Welkom Forums Huisdieren Reageer op: Huisdieren

Coverl@dy2
Bijdrager

Altijd leuk om jullie te lezen, Pientje en Sneeuwwitje. Dat nachthok is leuk gedaan, Pientje. De konijnen zullen je wel dankbaar zijn ….

Mijn ouders hadden geen feeling met dieren. Zus wel, die had verschillende dieren op haar kamer en moest die ook allemaal zelf verzorgen. En op een bepaald moment had mijn moeder een hondje uit het asiel, dan kon ze ermee wandelen en zo haar rug in conditie houden. Het eindigde ermee dat vader het hondje uitliet. Hondje was binnen een week
weer terug in het asiel.

Ik werd pas een kattenmens in 1983, toen ik in mijn eerste flatje trok. Daar een kat in de kruipruimte, luik opengemaakt en daar kwam een prachtige blauwe rus tevoorschijn. Heb bij supers op prikbord gehangen, in de buurt nagevraagd maar niemand miste hem.
Zo kwam Poekie in mijn leven. Toen ik ging samenwonen had vriend ook al een kat, die 2 klikten niet met elkaar. Poekie kreeg een nieuw warm nest, bij mijn nicht die al 4 katten en 3 papegaaien had.

In volgorde:
– Poekie (van mij)
– Frida (van vriend, later man) werd 22 jaar oud
Gezamelijke katten:
– Speedy (werd maar 9, had gaatje in long)
– Kitty (overgenomen van favo tante, Kitty was buitenkat, zij verhuisde naar flat en wilde Kitty geen binnenkat maken.
– Mickey, katertje, was een sloper en heeft nieuw huisje gekregen bij collega van man
– Tommy en Lisa (voor dochter) Lisa lag opeens dood in haar mandje) Tommy is ook maar 9 jaar geworden
– Lulu was opvolgster van Lisa. Lulu woont nog steeds bij mij
Met Kitty, Lulu en Tommy was het poezenbestand het grootst. Gelukkig kon dat, we woonden in een grote eengezinswoning
Dochter ging zelfstandig wonen en nam Tommy mee, later had ze broer/zus katten. Zus was dominant en liet broer alle hoeken van de kamer zien. Ik heb vaak opgepast en verzorgd. Broer/zus hebben apart van elkaar nieuwe huisjes gekregen. Het meubilair van verloofde van dochter ging er aan, het was dochter exit of de katten exit. Dat werd dus het laatste.
Lulu is inmiddels 15, vorig jaar oktober heb ik er een kat bij genomen, als gezelschap voor Lulu dit steeds meer aan mij ging kleven. Esmee is een half-langharige ragdoll, een heel zacht karaktertje, ze wil zijn waar ik ben. Het is goed kijken dat ik de aandacht die ik aan Lulu geef, ook te geven aan Esmee. Ze moeten zich niet achtergesteld gaan voelen.
Wanneer Lulu en Esmee er niet meer zijn, komt er nog wel een nieuwe kat, misschien zelfs wel 2 kittens. Daar moet ik nog goed over nadenken. Gelukkig kan ik bij de kattenopvang veel rassen observeren, ik weet al wel wat ik niet wil …..
Ik wil geen:
– naaktkat
– Maine Coon kater (te groot, kan ook niet alleen, voor 2 woon ik te klein)
– Noorse boskat (wil wel maar ook die moeten met 2, zie boven)
– Siamees, vind ze niet mooi en karakter past niet bij mij
Ik wil nog wel eens:
– lapjeskat (poes) …..Speedy was schildpadje met bijbehorende karakter
– rode of rood-witte poes
– Britse korthaar
– blauwe rus

Oeps, weer zo’n lap tekst …..geef CL een kat en ze wordt lyrisch …………..