Reageer op: Huisdieren

Welkom Forums Huisdieren Reageer op: Huisdieren

pientje
Bijdrager

Dat blauwe is ’t vrachtwagenzeil – ik wou ’t hok niet op de foto zetten met ’n vuilniszak ervoor geplakt. Ze kunnen er niet aan knagen, want ik heb ’t aan de buitenkant van ’t hok vastgeniet, over ’t traliewerk heen, en vervolgens heb ik latjes over de randen gezet, zodat ze daar niet bij kunnen met hun allesverwoestende knaagtandjes. Ziet er bovendien veel netter uit. Overigens knaagden ze aan die vuilniszak ook niet, maar dat zal wel komen doordat er nog zoveel nieuws te beleven valt in hun vakantieoord.

Wat die roofdieren betreft, daar heb je een heikel punt. Al komen er bij ons in de buurt geen vossen of roofvogels voor, katten zijn er plenty. Overdag blijven die wel weg vanwege de hondjes, en ’s nachts zitten de konijntjes in hun hol of in ’t nachthok, maar helemaal risicovrij is een en ander natuurlijk geenszins.

Dat is één van de redenen waarom de konijntjes na de vakantie weer naar huis moeten, hoe leuk ik ze ook vind, en hoe graag ik hen ook deze fijne woonplek gun.(Mijn zoon en schoondochter zouden ze maar àl te graag hier laten 😉 Een andere is dat de ren absoluut niet konijnproof is; ik moet voortdurend opletten of ze niet onder gaas of schutting doorgaan. En last but not least : ze kunnen niet samen met de kippen. Heb ’t ’n halve dag lang geprobeerd maar dat werd ’n drama dat eindigde met rondvliegende veren waar ’t vel nog aan zat, ocharme Koosje! De weerloze prooidiertjes met hun mooie glanzende ogen terroriseerden mijn kippengezinnetje zowat hun eigen hok uit!!! ’t Poortje tussen hun respectieve verblijven blijft dus ferm gesloten, maar dat betekent wel dat mijn kippetjes ’t moeten doen met iets meer dan de helft van de hen toebemeten ruimte, èn dat ik geen plek heb om één of meer kippen apart te zetten indien nodig…