Reageer op: Het handwerk

Welkom Forums Het handwerk Reageer op: Het handwerk

Coverl@dy2
Bijdrager

Bij breien en haken hoort ook af en toe uithalen, omdat je het patroon verkeerd gelezen hebt of omdat je niet tevreden bent met het resultaat.
Dat laatste geldt voor mijn wandkleed van granny squares in de kleuren donker rood,
terra, oker geel en licht en donker groen.
De granny’s in 3 formaten, grootte 1 het grootst, dan grootte 2 en grootte 3.
Grootte 3, de kleinste granny’s, moeten passen aan grootte 1, evenveel steken hebben.
Dat had ik wel goed, maar omdat hand van haken verschilde (had er meerdere weken over gedaan om alle granny’s te haken). Heb geprobeerd het op te lossen door randen in donker groen als verbindingsstuk te haken, maar dat kwam niet mooi uit. Het werk bleef diep weggeborgen in één van mijn garen-/unfinished objects boxen ……Haalde het net weer tevoorschijn, en wie kwam daar met haar nieuwsgierige neusje en pootjes? Esmee …… Heb toch een behoorlijk stuk van de verdiing kunnen uithalen, maar toen Esmee bovenop het werk ging zitten bn ik maar gestopt ……….
Wat ik nu van plan ben: alles was in stokjes gehaakt, zo’n soort werk staat erom bekend dat de grootte niet gelijk blijft. Ik wil nu proberen om het in vasten te haken, dan zal het wel kleiner worden. Ben er nog wel ffies mee bezig!!