Reageer op: Welkom op de nieuwe site van Zeddnet.com

Welkom Forums Forum Zeddnet Community Informatie en mededelingen Welkom op de nieuwe site van Zeddnet.com Reageer op: Welkom op de nieuwe site van Zeddnet.com

Niels
Bijdrager

Admin_Regenboog schreef:
“Onze ervaring is dat – wat voor pakket je ook kiest – er nog veel aan gesleuteld moet worden. En dat zal zeker ook moeten aan datingsoftware, vooral ook omdat wij, zoals ik al vermeldde ons niet willen neerzetten als datingsite. Dat de site zo gebruikt wordt is iets anders.
Een matchingsysteem kan mensen helpen, maar aan de andere kant is het ook vrij star. Een matchingsysteem is in mijn optiek zoiets als een kieswijzer. Als ik dat gebruik ben ik ook altijd verbaasd over wat eruit komt. 😉 Je kiest de mensen met wie je omgaat vaak ook spontaan.”

———-
Misschien mag ik hier toch nog even op terugkomen? Ik merk dat ik nu geen privé-berichten kan sturen naar andere leden op Zeddnet, zowel via browser Firefox als Edge van Windows 10, en Android.

Ik begrijp dat Zeddnet zich niet wil presenteren als datingsite en wellicht ook geen (of een beperkt) gefilterd matching-systeem wil. Daar zullen vast allerlei weloverwogen redenen voor zijn.

Maar ik denk, dat ook díe doelstelling het makkelijkst is te realiseren, via moderne standaard dating-software (die heel goedkoop en zelfs gratis beschikbaar is). Daar zit namelijk een lijst in met simpele instellingen voor de beheerder, die elk eenvoudig aan- of uitgevinkt kunnen worden, zonder dat daar enige programmeerkennis voor nodig is.

Een aantal dating-opties kunnen op die manier desgewenst centraal worden uitgezet door de website-beheerder, en de begeleidende teksten over dating kunnen eenvoudig door de admin worden veranderd. De software is dan niet meer herkenbaar als dating-software, maar bijvoorbeeld als internet-community. En de mogelijkheden, die wél ingeschakeld zijn door de beheerder in de centrale instellingen, functioneren dan wél goed.

En in moderne dating-software zit vaak ook al een uitgebreide moderne forum-optie met subforums en groepen enz., weblog-optie voor deelnemers, chat-functie, mobile app. voor Android en Iphone, activiteiten-agenda, mogelijkheid tot video’s en muziek plaatsen, games, lijst met individuele instellingen voor elke deelnemer, email-notificatie voor verschillende aspecten van de website (bijvoorbeeld abonnement op een forum-discussie), ledenlijst, lijst van online-leden, web-portaal, leden-groepen, help-functie, persoonlijke aantekeningen, individuele privacy-instellingen, artikelen publiceren, contact-opties met en tussen beheerders, enzovoort. Bijvoorbeeld: https://www.advandate.com/dating-software-features/

Die aanpak via een ‘uitgeklede’ datingsite lijkt me veel eenvoudiger en sneller, dan de huidige aanpak, waarbij er met veel moeite geprobeerd wordt, om allerlei gewenste opties te realiseren via WordPress weblog-software. Dat is een proces wat volgens mij zeer lang kan gaan duren. Ik heb dat moeizame probleem vaak bij internet-forums jarenlang zien voortduren met zeer veel onnodig en tijdrovend overleg, zonder goed eindresultaat, doordat geen standaard-software werd gekozen.

Mijn eerdere analogie van een roeiboot bedoelde ik zeker niet geringschattend of beledigend. Een roeiboot kan bijzonder geschikt en plezierig zijn, als je hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is. Maar als je hem voor heel andere doelen wilt gebruiken, kan dat erg veel tijd en moeite gaan kosten. Het is niet nodig om voor elke functie opnieuw het wiel uit te vinden, nu er inmiddels prima software voor beschikbaar is.