Reageer op: Welke film heb jij gezien?

Welkom Forums Forum Zeddnet Community Films, muziek en boeken Welke film heb jij gezien? Reageer op: Welke film heb jij gezien?

free
Bijdrager

Ik heb een tijdje geleden de film ‘Irrational man’ bekeken en ondertussen al verschillende keren herbekeken. Het gaat over een filosofiedocent die voor de 1ste keer start aan een andere hoge school. Hij zit werkelijk psychisch en fysiek aan de grond, en noemt zichzelf op die manier ergens ook wel een existentialist. Hij is enorm su├»cidaal en durft ook te spelen met zijn leven. Aan de hand van iets wat hij gehoord heeft ‘het verhaal’ verandert zijn leven plots en voelt hij zich opleven op een hele positieve manier. Nacht en dag. Hij voelt zich plotseling bevrijd. Hij wandelt een nieuw leven binnen enkel door dat ‘verhaal’, door een moord te plegen. Het eerste deel van de film intrigeert me erg omdat ik me voel zoals hij in het 1e deel. Ik vind het super maar velen zullen het mss niet goed vinden wegens, te negatief, moord…. ik herkende de depressieve gevoelens. Voor mij was het top